Вітаю Вас на моєму блозі

Вітаю Вас на моєму блозі
Мелітопольський педагогічний інститут (1981-1985). 1985 – початок педагогічної діяльності.

среда, 6 декабря 2017 г.


Життєвий ритм. Розпорядок дня підлітків. Сон і здоровя.

МЕТА:
формувати в учнів поняття життєвих ритмів, біологічних ритмів, сну;
ознайомити учнів з життєвим ритмом людини, значенням сну;
розвивати в учнів вміння планувати свій день;
продовжувати виховувати в учнів бережливе, дбайливе та усвідомлене ставлення до власного здоровя як однієї з найвищих людських цінностей, потреби самопізнання та всебічного самовдосконалення.
Обладнання:
інтерактивна дошка;
мультимедійний проектор;
картки контролю знань;
презентація в середовищі Power Point;;
написи за темою уроку;
таблиці «Розпорядок дня»;
завдання.
              Тип уроку: відкритий урок, засвоєння нових знань.

Хід уроку:

І. Організаційний момент. Привітання. Правила техніки безпеки під час уроку.
Добрий день! Починаємо свій урок. Нагадую вам, що найдорожче у людини – тільки її життя, тож бережіть його кожну мить.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
На минулому уроці ми розглянули тему «Фізичний розвиток людини. Рухова активність та її вплив на розвиток підлітків». Зараз ми перевіримо як ви цю тему засвоїли.
2.1. Виконання завдання на картках контролю знань.
2.2. Фронтальне опитування.
Що таке ріст і розвиток? Вікові зміни організму та особливості розвитку підлітка. Підліток стає вищим, змінюється його скелет.
Чому дівчатка в 5-7 класах, як правило, вище хлопчиків, а в 10-11 – навпаки? У дівчат ріст кісток прискорюється у 12-13 років, а у хлопців – у 13-14.
Що таке гіподинамія? Стан організму, спричинений відсутністю рухової активності. Від грецької «зниження» та «сила».
Що негативно впливає на фізичний розвиток людини? Недотримання здорового способу життя: надмірне харчування, малорухливий спосіб життя, …
Наведіть приклади корисної для людини інтенсивної рухової активності. (Біг, рухливі ігри…)
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Чи легко ви встаєте зранку? Як ви гадаєте від чого це залежить?
2. У який час дня вам краще займатися розумовою працею?
3. Чи треба дотримуватися режиму дня?
4. Чи може людина захворіти, якщо вона не дотримується режиму дня?
5. Що на вашу думку є найкращим відпочинком?
6. Яке значення ви приділяєте сну?


ІV. Мотивація вивчення нової теми.
Розповідь про експеримент французького дослідника Мішеля Сіфра.
В ХХ столітті французький дослідник, спелеолог Мішель Сіфр вирішив повторити експеримент 105-річного йога Свамі Сатимурті, який в глибокій ізоляції під землею не втратив відчуття часу. Експеримент мав назву «Поза часом».
Мішель Сіфр вирішив на два місяця ув’язнитися в альпійській прірві Скаррон. Він тримав з покинутим світом однобічний зв’язок: двоє людей на поверхні приймали сигнали про життєві ритми спелеолога: його пробудження, сніданок, обід, вечерю, сон.
З собою Мішель не взяв годинника. В печері куди він спустився був морок, температура близька нуля.
Людині не просто пристосуватися до умов, коли час втрачає своє значення. Два місяця тривав цей незвичайний експеримент добровільного ув’язнення і дослідник довів, що коли людина потрапляє в середовище без часових
орієнтирів, без земного добового ритму, її життєвий ритм не порушується.
V. Повідомлення теми і мети уроку.
5.1. Оголошення нової теми і мети уроку.
5.2. Подача теоретичного матеріалу з даної теми. Лекція-бесіда.
Тож тема нашого уроку «Життєвий ритм. Розпорядок дня підлітків. Сон і здоровя». (відкрийте, будь ласка, зошити і запишіть її).
 Демонстрація презентації.

Все життя людини підкоряється життєвим ритмам. Це чергування праці, відпочинку, сну. Той, хто планує свій час, досягає успіхів у будь-якій справі, якою займається: в навчанні, роботі, спорті.
Запишемо в зошит визначення: Життєвий ритм – це чергування активності і сну.

Давайте пригадаємо з чого складається доба: ранок, день, вечір ніч.
Споконвіку відомо, що в різну пору доби людина почувається, мислить та й взагалі живе по-різному.


Відомо, що розумова і фізична активність людини змінюється протягом доби і навіть тижня!

Між 1-4 годинами доби температура нашого тіла найнижча: організм відпочиває, людина розслаблена.
Вночі людина найслабкіша. Якщо людині доводитися працювати вночі, вона робить найбільше помилок і має найгіршу пам’ять. Зате коли людина хворіє у неї вночі активізується імунна система, що допомагає скоріше одужати, а в дітей вночі у кров потрапляють гормони росту.
У різну пору доби змінюється артеріальний тиск, пульс, інтенсивність кровообігу, відчуття болю, вразливість до травм. Наш організм працює за добовими ритмами і немає значення спимо ми в той час чи ні – все відбувається своїм порядком. Суворо ритмічно працює наше серце. Наша печінка у першій половині дня виділяє найбільше жовчі, рідини, яка необхідна для розщеплення білків та жирів. Ось чому увечері потрібно їсти менше аніж удень, віддаючи перевагу молочним стравам.
Досліджено, що у середині тижня працездатність більша, а на початку і в кінці – менша.
Для відпочинку та відновлення сил маємо вихідні: суботу і неділю.
Фізична активність також змінюється протягом доби.

Коли ж людина відпочиває?
Найкращий відпочинок – це сон. Людина спить третину свого життя, але сон необхідний для того, щоб відновити свої сили. Під час сну організм людини повністю не відключається, з нашої пам’яті зникають враження дня, під час сну організм накопичує енергію, необхідну для життя.
Людина, позбавлена сну стає роздратованою.
Досліджено, що тварина без сну гине через декілька діб. Наприклад, коти сплять 2/3 доби – тільки так вони можуть відновити свої сили.

У кожної людини свій біологічний ритм сну і активності, тому всіх людей умовно поділяють на сов та жайворонків.


Третину людства називають «совами» їм подобається пізно пробуджуватися і пізно засинати. Стверджують, що це нащадки давніх мисливців, які ввечері чатували на здобич.
І тільки шоста частина людей люблять прокидатися із ранковою піснею жайворонка, тому їх так іназивають «жайворонки». Це нащадки землеробів, які намагалися встигнути завершити роботу в полі.
А ось більшість людей можуть пристосовуватися до життєвих обставин. Це «голуби».
А зараз ми визначимо хто з вас «сови», а хто «жайворонки».
Хвилинка відпочинку.

Фізкультхвилинка
Руханка для тих, хто вважає себе «совами» (дякую, сідайте)
Руханка для тих, хто є «жайворонком» (дякую, сідайте)
Руханка для тих, хто може пристосовуватися до життєвих обставин і є «голубами».
Руханка для тих, кому не байдуже власне здоров я.
Продовжуємо свій урок.

VІ. Закріплення нового матеріалу (осмислення логічних зв’язків і залежностей між окремими порціями навчального матеріалу).
6.1.Оцінка власного режиму дня. Робота з картками.
Перед вами таблиця «Розпорядок дня», користуючись підручником стор. 38 заповніть таблицю власного розпорядку дня. Відмітьте кольоровим олівцем години доби для сну, навчання, заняття фізкультурою, вживання їжі.
Заслухати результати (декілька).


Релаксація. Сядьте зручніше, заплішіть очі. Уявіть, що ви в казковому лісі. Прислухайтесь, будь ласка: он-он кує зозуля, а ось на гілочку присів голуб, а ось там у високому небі співає свою пісню жайворонок. З далеку чутно як вигукує сова. Розплющіть очі. Продовжуємо свій урок.

VІІ. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
7.1. Індивідуальна робота з таблицею «Розпорядок дня», користуючись таблицею на стор. 38 підручника.

VІІІ. Підсумок уроку.
 8.1. Обговорення результатів виконання завдання. Оцінювання.
8.2. Питання.


ІХ. Домашнє завдання. Вивчити § 4. Завдання 2 стор.35-36 «Допоможи скласти розпорядок дня молодшим членам родини».










- ТАК СКАЗАВ ПРО ЛЮДСЬКИЙ ОРГАНІЗМ ВІДОМИЙ ЗНАВЕЦЬ БІОЛОГІЧНОГО ГОДИННИКА, ДОКТОР БІОЛОГІЧНИХ НАУК Б. АЛЯКРИНСЬКИЙ



Комментариев нет:

Отправить комментарий