Тема: «Дослідження різних видів пам'яті»
Мета:ознайомитися
з різними видами пам'яті, навчитись визначати види своєї пам'яті.
Обладнання: набір карток для
дослідження різних видів пам'яті.
Хід роботи.
Пам'ять — це психофізіологічний процес, при якому людина
здатна фіксувати у мозку, зберігати і відтворювати у потрібний момент раніше
закладену інформацію, минулий дослід. Існують такі види пам'яті: емоційна,
образна (зорова, слухова, смакова,нюхова ), словесно – логічна, моторна.
1.Дослідження слухової пам'яті.
Учитель зачитує 10 слів. Учні уважно слухають,
запам'ятовують. Після чого записують слова, що запам'ятали, у довільному
порядку.
Наприклад:— олія, папір, дієслово, вишня, свічка, ножиці,
небо, любов, книжка, фламінго.
Якщо ви запам'ятали 7 і більше слів, у вас добре
розвинена слухова пам'ять.
2.Дослідження зорової
пам'яті.
Учитель протягом 10 – ти секунд показує плакат з цифрами.
Їх слід запам'ятати і письмово відтворити.
Наприклад:
Цифри --- 2, 6, 8, 1, 5, 3, 7, 9, 4.
Якщо ви запам'ятали 8 і більше цифр, у вас добре
розвинена зорова пам'ять.
3. Дослідження короткочасної
пам'яті.
Намалюйте квадрат, розділіть його на 9 частин. Потім на
протязі хвилини запам'ятовуйте символи малюнка. Закрийте його папірцем. В
своєму квадраті намалюйте побачені символи в потрібних місцях.
|
#
|
&
|
۞
|
€
|
@
|
§
|
¥
|
µ
|
Якщо ви запам'ятали 7 символів, то у вас добре розвинена
короткочасна пам'ять.
4. Дослідження логічної і
механічної пам'яті.
Прочитайте пари слів протягом 30 секунд.
Напишіть по пам'яті запропоновані пари слів.
А). Пари слів із логічним
зв'язком:
1) замок — ключ;
2) корова — молоко;
3) пошта — лист;
4) літера — слово;
5) уроки — школа;
6) сніг — зима;
7) небо — зірка;
8) дощ — парасолька;
9) кофе — чашка;
10) риба — вода.
Кількість пар слів, що запам'ятали ( об'єм логічної
пам'яті ).
Наприклад:
8 пар слів із 10 –
ти пар слів — добре розвинена логічна пам'ять.
5 пар і менше — погана логічна пам'ять.
Б). Пари слів без логічного
зв'язку:
1) пиріг — нота;
2) сніг — стілець;
3) чашка — фламінго;
4) вітер — поле;
5) гриб — диван;
6) театр — море;
7) клей — ворота;
8) ложка — підручник;
9) газета — пожежник ;
10) сірники — вівця;
Підрахунки результатів визначають аналогічно попередній
роботі.
Висновок:
Пам'ять допомагає людині оволодіти знаннями, вміннями,
підвищувати свій інтелект. Пам'ять потрібно розвивати, тренувати, зміцнювати,
не отруювати мозок алкоголем, нікотином, наркотиками.
Комментариев нет:
Отправить комментарий